Hoe verbeter je de interne communicatie dankzij grote sportevenementen?


images/hoe-verbeter-je-de-interne-communicatie-dankzij-grote-sportevenementen.jpg

August 19, 2022

Vaak wordt er kritiek uitgeoefend dat sportevenementen niet passen binnen de interne communicatiestrategie. Het zou tegen de productiviteit van het bedrijf ingaan en slechts een klein deel van de werknemers zou echt geïnteresseerd zijn in het evenement. Daardoor zou de grote meerderheid het kunnen zien als een optie om meer pauze te nemen. In de werkelijkheid gebeurt er precies het tegenovergestelde.

Wat voor soort sportevenementen?

Allereerst is het van uiterst belang om de sportevenementen duidelijk te omschrijven. Zo gaat het niet om het pingpong-toernooi van de zoon van de accountant, maar gaat het om grote sportevenementen. Enkele voorbeelden hiervan zijn het Wereldkampioenschap voetbal in Qatar, Roland Garros of het WK rugby. Zo zijn er altijd een hoop geïnteresseerden en kijken er dus automatisch meer medewerkers naar het evenement.

Van extern evenement naar een intern asset

Sportevenementen zijn op een zekere manier een ontmoetingspunt, zo kunnen jouw medewerkers een gedeelde interesse opbouwen. Liefhebbers van voetbal praten hier vaak over tijdens de pauze, en dit geldt ook voor een boel andere sporten. Toch is het bij ons niet essentieel dat alle medewerkers al verstand hebben van de sport. Wij hebben het voorspellen namelijk zo makkelijk en vanzelfsprekend gemaakt dat elke medewerker zonder veel moeite mee kan doen. Zo kan een sport een band creëren tussen twee werknemers die anders nooit met elkaar in contact zouden komen. Waar sommige bedrijven sportevenementen dus zien als een rem op de productiviteit, zetten wij dit om tot een kans om alle interne communicatie te verbeteren door middel van teambuilding.

Hoe kan je jouw teams bij elkaar brengen?

Het klinkt natuurlijk allemaal te mooi om waar te zijn. Een sportevenement waardoor de teambuilding verbetert en jouw teams dichter bij elkaar komen. Dit kan alleen gebeuren door de teams te betrekken tot het hart van de competitie. Dit doe je door een bedrijfsvoorspellingswedstrijd op te zetten. Zo gaan ze samen discussiëren wat elkaars voorspellingen zijn en zal het tot gevolg hebben dat teams samen de wedstrijd gaan kijken. Zo transformeer je een extern sportevenement tot een interne teambuildingsactiviteit waar jouw werknemers enorm veel plezier uit zullen halen.

Welke oplossingen aanbrengen?

Een intern evenement dat een hele dag lang duurt, is veel werk. Daarom werkt het bij Bedrijfspoule anders. Het is een White Label platform waarop jouw medewerkers niet 1 wedstrijd, maar het gehele toernooi voorspellen. Zo draait het spel niet om een wedstrijddag, maar blijft het gehele toernooi voor een langere tijd spannend. Via onze gratis communicatiekit kunnen jouw medewerkers goed communiceren en het constant met elkaar hebben over de voorspellingen. Dit zorgt voor een innovatieve en leuke communicatie waardoor de teams meer dimensies creëren in de communicatie die plaatsvindt binnen het bedrijf. En dat maakt een voorspellingswedstrijd de ultieme teambuildingsoperatie.